Aussie

Hej!

Nu har vi tagit oss från melbourne till cairns och från cairns till arlie beach. Nu är det bara jag, marcus, lovi och julle som åker tillsammans. I melbourne hängde vi med josh, simon och kalle som bor där i ett radhus. Lite bättre standard än våra hostel om man säger så. I Melbourne såg vi australian open och på dagarna badade vi eller hängde i någon park. Väldigt mysig stad som vi kommer åka tillbaka till för att se swedish house maffia i mars!

I Cairns var det väääääldigt varmt, nästan för varmt. Kan vara första gången jag säger det. Där tillbringade vi bara tre dagar och ena dagen snorklade vi i stora barriärrevet, där såg vi delfiner och en stor baracuda och massa andra fiskar. Marcus såg en haj där också. Dagen efter solade vi och badade i stadens lagoon som låg mitt i centrum precis vid havet. Där var det hur fint som helst. Sista dagen i cairns var det dags för fallskärmshopp. Fyfan säger jag bara, det värsta jag gjort i hela mitt liv. Att först flyga baklänges i ett trångt litet proppellerplan och sedan kasta sig ut ovanför molnen var bara helt galet. Det var också australiens hösta skydive. Jag är glad att jag vågade hoppa, men det är inte direkt något jag vill göra igen.

Nu är vi i airlie beach och vi har nu varit här i tre dagar. Imorgon ska vi bege oss ut på seglarutflykt i tre dagar. Vi ska segla till withsunday och åka med en fin katamaran som bland annat har jacuzzi ombord. Där bjuds det också på riktig mat, tillskillnad mot nudlar och tonfisk som annars är vår dagliga föda. Viktor fösöker också göra något nytt slags rekord på donken. Han har nu på tre dagar lyckats trycka i sig 13 mjukglassar därifrån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0